Změna času v parlamentu EU - jste pro zrušení?

Máme za sebou každoroční změnu času ze zimního na letní. K posunutí hodin na letní čas, tedy o hodinu dopředu, došlo 29. března, a to přesně ve dvě hodiny ráno. Pro někoho je to už tradiční a nutná nepříjemnost, někdo se nad tím ani nepozastaví. Jak jste právě proběhlou změnu na letní čas zvládli vy?

O vzniku každoročních změn času a důvodech, které k tomu vedly, už zde bylo psáno. Šlo především o ekonomické důvody, které měly vést k úspoře energie. Podle některých výkladů k velkým úsporám však nikdy nevedly a už vůbec nejsou přínosem současné společnosti. Povinnost měnit čas nám však z minulosti zůstala a mnoho lidí se dnes zabývá otázkou, zda není dost rozumných důvodů pro její ukončení. Pokud patříte k těm jedincům, kterým změny času z nejrůznějších důvodů nevyhovují, pak vás určitě potěší, že v uplynulých dnech se právě touto otázkou aktivně zabýval i Evropský parlament.

Projednávání zavedení jednotného času v zemích EU

Zástupci projektu For Only One Time byli pozváni do Evropského parlamentu, kde u příležitosti projednávání zrušení zavedených změn času přednesli své argumenty a objasnili cíle své iniciativy.

Uvádí mimojiné řadu negativních důsledků změn času, jedná se například o tyto:

  • vliv na zdraví dětí, dospělých a seniorů
  • vliv na cirkadiánní systém člověka
  • podle psychologů dochází k nárůstu úrazů a nehod v důlním průmyslu
  • vyšší počet infarktů a sebevražd (Švédsko)
  • potíže lidí se sezónní afektivní poruchou
  • narušení organizace práce v mnoha odvětvích
  • negativní vlivy na lidský i zvířecí biorytmus
  • negativní vliv na bezpečnost silničního provozu

Je koncept letního času zralý na revizi?

Před pár dny se v parlamentu EU uskutečnilo veřejné slyšení právě pod tímto názvem. Zúčastnili se zástupci projektu v čele se zakladatelem iniciativy, senátorem Petrem Šilarem, který zde také vystoupil se svým příspěvkem. Vzhledem k dlouhodobé nespokojenosti se stávajícími změnami času má tato iniciativa zřejmě nezanedbatelnou šanci uspět. Podle průzkumů bylo už v roce 2002 pro zrušení změn času 45 % Evropanů, z české populace je to dnes více než 50 % dotázaných. V případě úspěchu by prý mohla nová směrnice platit už v roce 2019.

Více se dočtete na: www.foronlyonetime.eu kde bude také možné zapojit se do hlasování k této problematice.

Zdroj: foronlyonetime.eu

Foto: Pixabay.com

Změna času v parlamentu EU - jste pro zrušení? patří do témat
  • Proč je SEČ správným časem Lajdak 07.04.2015 15:41:22

    Všem zde diskutujícím bych chtěl připomenout důležitá fakta :Používání letního času, tedy jeho opakované každoroční zavádění a rušení je abnormalitou proti přírozenému plynutí denního cyklu s jeho roční variací. Důvody pro nápravu stavu jsou dostatečně známy, nebudu je zde popisovat. Z dalšího průběhu diskuse však vyplývá, že mnozí další princip a správnost pásmového (tedy pro nás středoevropského) času nechápou, případně podceňují jeho důležitost. Považuji za potřebné toto znovu připomínat... Pásmový čas - tedy pro naše  končiny čas středoevropský nevznikl náhodou, ale jako ryze praktická nutnost.
    Přirozený přírodní čas, tedy místní sluneční čas - je určen přímo denním pohybem Slunce po obloze. Řídí se jím vše živé v přírodě a kdysi i celá lidská společenství. Je asi i pro lidské bytosti nejzdravějším způsobem určování denních rytmů. Přesně a bezchybně jej ukazují sluneční hodiny.Má však drobné ale podstatné nevýhody :
       1. Vzhledem k excentricitě zemské orbity kolem Slunce se sluneční čas periodicky  zrychluje  a zpomaluje. V porovnání s moderními přesnými hodinami by jednoduché sluneční hodiny ukazovaly přesný čas jen čtyřikrát do roka. ..
       2. Čas měřený slunečními hodinami platí jen pro místní poledník.
    Tato omezení v malých správních územích prakticky nevadila pro běžný život.Vadila však hvězdářům, zaměměřičům a především mořeplavcům. Tyto profese potřebovaly rovnoměrně plynoucí přesný čas. To vedlo k zavedení „středního slunečního času”, který má rovnoměrný chod a k vývoji přesných hodin – chronometrů. A prudký rozvoj železniční dopravy na velké vzdálenosti si vynutil „správní čas”, který byl jednotný pro geografický správní celek - obvykle stát... A od toho vedl jen malý krůček k zavedení celosvětového systému s názvem Pásmový čas . Ten platí dodnes a je nejrozumnějším řešením měření času pro celý svět. Pro naše území platí pásmo středoevropské - Středoevropský čas - SEČ.   A pro naši republiku ležící na 15. poledníku je velikou výhodou, že zde je tento čas nejpřesnější, neboť je právě tímto poledníkem definován... Takže máme narozdíl od zemí západnějších a východnějších v našem časovém dost velký bonus...   
    Nepochopitelné jsou názory „milovníků letního času”, které se objevují i na tomto foru.  Administrativním posunutím času nic nezískávají. Délka dne a poměr jeho denní a noční části se nemění. Argumenty o zisku večerního světla jsou zcela liché a subjektivní. Kdo chce ráno časněji vstávat - tak ten může i bez letního času. A když chce chodit dřív do práce a potom z práce ?  Nechť zkusí dohodu se zaměstnavatelem. V naší současnosti je to už možné! Bylo by ale zvráceností tuto subjektivní odchylku vnucovat všem občanům zákonem !
    Císař František Josef I. vstával a pracoval velmi časně. A časný začátek pracovní doby se přenesl do všech správních orgánů na celém území tehdejší monarchie .  A natolik byl moudrý a osvícený, že čas nechal být tak jak byl - SEČ - poledne bylo v poledne a půlnoc o půlnoci...  A byl to císař velké říše, kdyby chtěl, mohl změny nařídit...  Ale taková pitomost ho zřejmě ani nenapadla...Prosím účastníky diskusního fora aby výše stručně uváděná fakta zařadili do svých úvah a následně korigovali své mentální výstupy.
    Stručné shrnutí:
    Jediným správným správním časem pro země středoevropského regionu je ČAS STŘEDOEVROPSKÝ .
    Zavádění jakéhokoliv jiného časového pásma v tomto regionu a nařizování úchylek od SEČ je projevem agrese proti zdravému rozumu, Bohu a přírodě.
    Přeji jasnou mysl !

    • Re: Proč je SEČ správným časem Darbujan 11.04.2015 14:00:04

      To s bohem nemá co společného.Ten ho nezruší, ani si ho nevymyslel.
      Přesný název pro boha je slovo já a nebo úmyslná a vymyšlená iluze pro choré lidstvo.
      Upraven byl přírodou a tzv. lidé si ho upravili podle svého jen, aby naplnili své touhy, bez toho se zeptali.V dané části země jsou biologické hodiny narušeny i když v jiné se o tu hodinu musí čas dát zpět a nebo posunout.Smysl to dává pouze spekulantům.Ta hodina tam a zpět je vytvořena pro byznys a běžně trpícího občana jakékoli vysvětlení nezajímá tak jako v minulosti.Dnes se musí podřídit, protože je mu to vnuceno násilím.

      • Re: Re: Proč je SEČ správným časem Ivan 14.04.2016 22:15:08

        Pane Dařbujáne, v podstatě máte pravdu až na jedno. Skutečný Bůh stvořil čas, stejně jako prostor a hmotu, a také jej, až uzná za dobré, zruší. Obojí je dotvrzeno jeho neměnným Slovem. Plést si Boha se svým vlastním já je hloupost, psát malé písmeno je pravopisná chyba motivovaná neúctou (stejně jako se v roce 1945 psalo v novinách "němci" na rozdíl od Rusů, Čechů, Poláků, Američanů apod.) a lidstvo je choré nikoli proto, že zná Boha, nýbrž právě naopak že Boha nezná a znát nechce. Uvažujte o tom.

    • Re: Proč je SEČ správným časem věra 01.11.2015 17:10:20

      Sem už rok v důchodu že můžu vstávat kdy chci a stejnë mi ten letní čas vadí.Člověk by nad těma malejma dětma brečel když musejí jit spát a ještě svítí sluničko.

  • změna času Míla 06.04.2015 12:37:55

    Jsem pro zrušení,je mě líto těch malých dětí,co musí vstávat o hodinu dříve a večer,protože je vidět déle nemohou usnout.Neprospívá to nikomu,proč pořád zasahovat do přírody.Nevedlo se poroučit větru,dešti,tak alesponˇhýbem časem.Za mého dětství to nebylo a nikomu nevadilo,že se dříve setmělo,večer u táboráku to mělo své kouzlo a kdo je raní ptáče jistě vstane s jinou náladou v 5 než nyní ve 4 podle starého času.Nechápu,proč zrušení téhle blbosti,která nikdy nepřinesla závratný zisk bude trvat tak dlouho,Vyhlásila bych,letní čas se ruší a jede se dál.Copak se při tom někam přesouváme?

    • Re: změna času Mirka 26.07.2015 22:03:21

      Učitelka .. vesnice děti které rodiče vozí brzy ráno a je na nich vidět únava .. odpolední spánek spí unavené a večer nemůžou usnout ....

  • správný čas alex 15.04.2015 15:22:25

    Ať chceme nebo nechceme měnit čas, jsme součástí přírody a závislí na jejich biorytmech. V dnešním hektickém světě je to zbytečná zátěž pro tělo i když to mnozí nepociťují.

  • Misa 10.04.2015 20:02:59

    Jsem pro zrušení změny času

  • změna času Ondra 01.04.2015 10:04:57

    Se změnou času neměl jsem nikdy problém . Naopak jsem ho přivítal . Déle je světlo k večeru , více práce zastanu na zahrádce . Je mi 67 roků . Myslím si, že někteří lidé zbytečně hysterčí .

    • Re: změna času Josef 06.04.2015 23:09:49

      Pane Ondro chápu že Vám to nevadí. Hajáte ráno až se vyhajáte, pak se napapáte a jdete na zahrádku pak obídek dáte šlofíka po šlofíku pivečko pak sem tam něco zametete a čučíte do půlnoci idéle na tv. Budiž Vám to přáno ale berte na vědomí že nejste na světě jen důchodci. Bydlím v bytovce a když vydím ty chudáky mámy s dětmi jak ve čtyři při letním čase ve tři ráno vláčejí ospalé děti do školek vlakem cca 40 - 50km a vracejí se utrmácené v 6 večer tak bych s chutí ty demograty co takové blbosti vymýšlí nakopal do řiti.

      • Re: Re: změna času ivan 09.04.2015 18:37:52

        Panu Ondrovi je 67 let. Letní čas byl v Československu zaveden v roce 1979. Tak pokud dobře počítám letní čas je tu už 36 roků. Takže pan Ondra, pokud šel do důchodu +- v 63 letech tak 32 roků pracoval za "letního času". Takže dobře ví o čem mluví a já s jeho vyjádřením souhlasím.

        • Re: Re: Re: změna času Lajdak 10.04.2015 14:24:21

          Pane Ivane, Já jsem v pracovním procesu od doby zavedení LČ a ještě pár let budu.
          Takže mám delší pracovní zkušenost s LČ než pan Ondra, požívající již několik zasloužený důchod...
          Pokud tedy má pro vás délka zkušenosti s LČ prvořadý význam - jak to vyplývá z vašeho příspěvku.
          Ono totiž nejde o to, že to někomu nevadí či se mu to líbí . Bez ohledu na věk a další faktory...
          Jde o to, že některým to nevadí a jiným ano...
          A ve slušné společnosti je zvykem, že administrativní opatření škodící části obyvatelstva se napravují směrem neškodícím.
          Sebestředná část lidí tento humánní přístup nechápe a neakceptuje. Nechápou problémy důchodců, dětí, postižených, matek s dětmi.....

          A uvědomte si prosím že :
          Letní čas je čistě administrativním opatřením, posunujícím správný SEČ (vycházející z definice pásmového času) zcela nesmyslně o jednu hodinu.
          Tím mění správný SEČ na čas východoevropský..

          Tím opravdu správným správním časem pro naše území je Čas Středoevropský !!

          Tak proč chcete bránit nápravě špatných rozhodnutí ???

  • Laďka 07.04.2015 19:45:33

    Nemám ráda letní čas. Postrádá logiku, přirozenost, efekt v čemkoliv. Je to direktivni nařízení, s kterým nesouhlasím. Ale protože žiji, jsem nucena se podřídit. Jsem pro zrušení experimentu!

  • Čas Tonda 04.04.2015 14:14:52

    Vyhovuje mi letní čas, proto jsem pro stanovení letního času po celý rok.

    • Re: Čas javelo 07.04.2015 11:10:14

      Letní čas nechat celý rok.

    • Re: Čas Jana Švamberkova 06.04.2015 20:14:49

      Změna času mi nikdy nevadila. Jestli bude většina pro změnu, tak radši letní čas napořád.

  • změna času Veronika 04.04.2015 12:22:36

    Je to znásilňování času i nás živých tvorů. Ať to zruší, ale proč až v roce 2019??? To nejde dřív?

    • Re: změna času Marie 06.04.2015 18:59:49

      Jdeto dřív ale to se musí umět domluvit,jsem též pro zrušení nic dobrého nám to nepřináší a nedává. Nevím proč musíme se stále rídit poslouchat někoho jako když neumíme sami myslet

    • Re: změna času Eda 04.04.2015 20:01:55

      souhlas

    • Re: změna času Janina 04.04.2015 19:01:15

      Naprosto souhlasím s Veronikou- proč až v roce 2019, to je neuvěřitelné, proč některá rozhodnutí tak dlouho trvají ????

  • nevěřím ivan 06.04.2015 15:23:34

    Nevěřím ani jednomu důvodu uvedném v článku ke zrušení letního času. Neznám ve svém okolí ani jednoho dospělého či dítě, kterému by změna času působila uvedené potíže. Ty důvody jsou dle mne uměle vymyšlené. Naopak, po krátkém zvyknutí si všichni mí známí kvitují možnost užívat denního světla a slunečního svitu (byť virtuálně) o hodinu déle. Pokud tedy něco měnit, tak zavést "letní čas" i v zimě !!

  • Iva 02.04.2015 13:19:15

    Já jsem za změnu času ráda, v létě když je déle vidět je to moc fajn. Doufám že to nezruší, prodlužuje se den a změna času s tím koresponduje.
    Člověk se musí přeladit ze zimy na jaro, z jara na léto atd, to bych musela být ze všech změn už psycho asi

    • Re: souhlas s Ondrou,Ivou,Šárkou,atd. Jiří 05.04.2015 20:00:11

      Se změnou času neměl jsem nikdy problém . Naopak jsem ho přivítal . Déle je světlo k večeru , více práce zastanu na zahrádce . Je mi 88 roků . Myslím si, že někteří lidé zbytečně hysterčí a chtějí se zviditelnit - exhibionici - kdo má čisté svědomí usíná v každém čase a prostředí dobře,stejně tak je to se vstáváním!

      • Re: Re: souhlas s Ondrou,Ivou,Šárkou,atd. Lajdak 06.04.2015 09:26:26

        Je hezké že jste sám se sebou spokojen. A ti co mají jiný názor jsou podle vás hysterici a exhibionisti . Budiž vám vaše přesvědčení přáno. Nejste v tom sám ...
        Chápu že vám LČ nevadí - vzhledem k vámi udanému věku máte nárok na důchod a patrně jej využíváte. A pro práci na zahrádce si můžete organizovat denní režim dle libosti.
        A přemýšlel jste někdy proč je při LČ večer déle vidět ?? Myslíte že je den opravdu delší ??
        Vám a podobným se to opakovaně snaží vysvětlit mnozí diskutéři . Asi marně ...
        Asi je řadíte k hysterikům a exhibicionistům !
        Je mi trapně - za ukázky směsi nevzdělanosti, buranství a narcismu části diskutérů nejen v tomto diskusním foru .. Jejich ignorance základních školních vědomostí ve spojení s přesvědčením o své pravdě - je nelichotivou ukázkou mentální úrovně našeho národa ...
        Stydím se :-((

    • Mění se čas? JARDA 02.04.2015 14:09:11

      Že je večer déle vidět a je více času na práci, či jiné aktivity než se setmí? Není to náhodou proto, že jsme ráno dříve vstávali,či dříve přišli z práce? Sluníčkem nikdo nehejbe, to je pořád stejně. A kdo to večer nestíhá, ať si přivstane!

      • Re: Mění se čas? sarka 05.04.2015 02:27:24

        Já si klidně přivstanu, ale pokud jsem jediná v okolí, tak to asi smysl moc nemá. Prostě zrušit a hotovo. Z Ruska se převzala hromada kravin, tak by se jednou vzít užitečná věc.

    • Re: Eda 04.04.2015 20:25:53

      Nesouhlasím, vadí mi, když je večer dlouho světlo. Určitě se lépe vstává, když je světlo a hůře usíná, když je dlouho světlo. Vstávám denně v 4,15 hod. Když se změní čas na letní, přicházím denně o 2 hodiny času. Večer nemůžu usnout a ráno mám problém vstát.V podstatě mi chybí jedna hodina ráno a druhá večer. Co bych za to dal, kdyby někdo vzal do hrsti selský rozum a ještě dnes letní čas zrušil. Aspoň nějaké potěšení v dnešním hnusném světě plného lží a polopravd, nejistot, nepochopení, agresivity, hrubosti ..... Naposledy včera jsem byl svědkem hrubosti před Lidlem, kdy starší řidič v autě nezvládnul automatickou závoru. Řidič za ním byl na něj vulgární. Po 10 minutách se agresivní řidič uklidnil a vystresovanému řidiči ukázal, kde má zacouvat. Nešťastník pak jezdil po parkovišti a kdoví jak vyřešil výjezd. Agresivní řidič by mohl být jeho synem. A přitom stačilo vystoupit z auta a slušně mu vysvětlit jak systém při výjezdu funguje. Přijde mi naprosto neuvěřitelné, že se takto může chovat člověk k člověku. Každý bude jednou starý a novinky v technice přestane chápat. S časem to možná nesouvisí, ale se zkaženou společností ano. Stydět by se měl ten agresivní řidič, ale ten to asi stejně nechápe.

  • poledne v jednu Karel 02.04.2015 02:01:44

    Pokaždé si v létě říkám...jo je jedna hodina to je poledne...už ten fakt,že je poledne hodinu po poledni se mi zdá postavený na hlavu.

    • Re: poledne v jednu Eda 04.04.2015 20:34:29

      Naprostý souhlas s Karlem. I já přesně tak reaguji. A úplně zrovna přes to poledne, kdy poledne není. Stává se mi to převážně u vody. Úplně stejný názor. Super, že někdo uvažuje jako já.

  • Změna času Jana 31.03.2015 17:18:04

    Změna času je blbost, v dnešní době naprosto nepotřebná... Já osobně s tím mám velké potíže, přeladist se na jiný čas a špatně to snáší také můj syn, který má ADHD... Jeho stav se zhoršil... Kdyby změnu zrušili, budu nadšená!!!!

    • Re: Změna času Eda 04.04.2015 20:32:00

      Souhlasím s Janou. Změna na letní čas je hloupost do nebe volající. Jak z toho ven???!!!!! Kdo to dokáže změnit, aby zůstal čas časem by měl obdržet Nobelovou cenu

  • letní čas Milan 31.03.2015 21:38:01

    Zrušit ! Je to hrozný zásah do organismu lidí ale i zvířat . Vždycky po znovuzavedení já osobně spím o hodinu déle a aspoň 14 dní mě neuvěřitelně bolívá celý den hlava . Večer se nedá usnout protože je dlouho světlo a ráno člověk není schopen vylézt z postele . Dovedou si páni politici představit , co to je vstávat do práce v půl 4 a po této změně vlastně v půl 3 do práce , abych se dostal na 6 hod a po změně času vlastně na 5 ???? Jak můžou lidi nevyspalí a unavení podávat v práci nějaký výkon .To je prostě šílené !!!! A jak píše pan Jan co to dělá s dětmi ? Jak jim to mají rodiče vysvětlit , že musí půl roku vstávat o hodinu dříve . Zavádělo se to prý kvůli továrnám , aby se šetřila elektřina . Ale stejně se o hodinu dřív muselo svítit , když kdysi 3/4 obyvatel dělaly ve fabrikách a chodily na 6 hodin . Kolik těch fabrik dnes zůstalo . Vždyť dnes už spousta lidí chodí do práce na 7 nebo 8 hodinu . Politici vůbec nemají ponětí jak lidi žijí a co musí pro výdělek udělat , aby nepřišli o místo . A jak to působí na nemocné lidi ? Proč se do toho nevloží lékaři a nepřednesou argumenty ? Bojím se , že ani doktory dnes nikdo neposlouchá .

    • Re: letní čas Eda 04.04.2015 20:07:26

      Letní čas zrušit

    • Re: letní čas Anna 03.04.2015 15:25:18

      Naprosto souhlasím, ZRUŠIT !!! Je to totalitní přežitek. Vzpomínám si, že i vloni to řešila EU, že se to zruší a kde nic, tu nic! Zpráva vždy proběhne v Tv a skutek utek. Kdy se kdo prosadí za většinu? A to jsem v důchodu a můžu si vstávat kdy chci.

    • Re: letní čas Josef 02.04.2015 14:37:21

      Souhlasím, mám s tím také problém.

    • Re: letní čas Ivana 01.04.2015 18:27:47

      Já osobně mám se změnami časů opravdu velké problémy. Neustála bolest hlavy, obrovská únava, rozhození celého organismu. Trvá mi i několik ttýdnů, než se vše spraví. A pokud se navíc přidá extrémní, nenormální počasí jako letos, tak je to neštěstí.Jsem pro zrušení změn času, a to co nejdříve.

  • letní čas Eda 04.04.2015 20:00:22

    Letní čas bych zrušil už dnes, včera bylo pozdě. Vadí mi po celou dobu. Ráno vstávám 4,15. Když je letní čas, tak 3,15 hod. Připadá mi to úchylné. Ráno, vlastně v noci vstávat, je tma a večer ,když je třeba spát, tak je světlo. Vadí mi to i přes víkendy. Když vyjdete v 7 ráno kamkoliv, je třeba se oblékat. Ono je 6 hodin. Stresuje mne to denně!!! I v nejparnějším létě. A přestože jsem kliďas úplně se ve mne pění krev, obzvlášť když teď sněží a my máme letní čas. Ten, kdo to schválil by měl absolvovat psychiatrické vyšetření. Několik let se těším na poslední víkend v říjnu-změna do normálu.

  • Zrušit Marie 04.04.2015 09:23:57

    Jsem pro zrušení, nic dobrého nám změny 2 x v roce posunutím hodin nepřináší.

  • Nechat být SV 01.04.2015 09:33:16

    Miliony let tu je slunce, vychází a zapadá. Někdy dřív, někdy později. A miliony let tu žije život, řídí se podle slunce, vstává někdy dřív, někdy později. Do té doby, než lidi vynalezli hodiny, které se slunci nepřizpůsobí. Tak je třeba je holt posunout. A děti? Ty se snadno přizpůsobí, snadněji než dospělí. Pokud je ovšem dospělí dají den předem dříve spát a nebudou je provokovat a ten přechod stále připomínat.

    • Re: Nechat být Lajdak 03.04.2015 09:21:50

      Máte pravdu, že miliony let Slunce vychází a zapadá. Někdy dříve a někdy později.
      Tak to má být a celá příroda včetně člověka tato pravidla respektuje a je na ně zvyklá..
      Nikdy však nenastává náhlý skok v denním režimu o celou hodinu. To si dovoluje jen člověk ve své hlouposti a nadutosti...
      Naštěstí to hloupé administrativní opatření nemá žádný vliv na přírodní děje - Správný čas v přírodě je zcela nezávislý na pitomostech člověčích .
      Negativní vliv padá na občany a např. hospodářská zvířata lidmy obsluhovaná - zkuste dojit nebo krmit krávy najednou o hodinu dřív, případně později. Asi vám to dají jasně najevo (a poznáte to na kvalitě produktu)...
      Pokud o délce dne v průběhu roku chcete něco trochu vědět, najděte si třeba kalendář s uvedenými východy a západy Slunce /nebo s údajem o pravém poledni/ a zkuste zapřemýšlet ! Nebo nějakou učebnici vlastivědy či zeměpisu, tam to asi bude vysvětleno...
      A neignorujte poznatky ostatních, kteří již vědí že je něco špatně !
      Veselé Velikonoce !

    • Re: Nechat být Petra 03.04.2015 01:34:10

      Asi nemáte děti.

  • zrušit Věra 02.04.2015 20:25:48

    mám hrozné problémy se přeorientovat

  • Jarča 02.04.2015 17:26:20

    Taky se mě letní čas nelíbí,a to jsem v důchodu a můžu si ráno přispat.

  • Čemu a komu to slouží ?? Lajdak 02.04.2015 15:29:36

    Už hodně dlouho všichni víme že střídání času nepřináší žádné výhody. Pro žádný obor lidské činnosti, energetiku, ekonomiku... Jenom nevýhody.
    Vědí to i naši nejvyšší, dokonce i nejvyšší v EU.
    Tak proč to ještě nezrušili ??
    Může to být obecnou leností a nekompetentností.
    Anebo příčinou přetrvávání tohoto škodlivého stavu je snaha o "pouhou" BUZERACI obyvatelstva ?
    Pokud se totiž občané nebouří proti této očividné pitomosti, pak si nechají ještě hodně podobných pitomostí naložit ... Takový nenápadný průzkum loajality.. S nenápadně "výchovným" efektem návyku na nesmyslná opatření ...

  • Letní čas... Jan 31.03.2015 17:16:23

    Každopádně zrušit,důvody proč byl zaveden v Česku jsou dávno pryč !!! O hodinu dříve stávat a při tom být o hodinu déle venku nebo sportovat,bavit se s ohledem na venkovní světlo určitě nepřidá,člověk se okrádá o hodinu spánku a ta kolikrát rozhodne při každodenních náročných situacích v práci,ve službě.Nejvíce jsou postižení ti co pracují od 6 až 7 hodiny ranní.Nemocní co berou léky musejí kolikrát přesunovat dávkování a navíc všechno to co se musí přesunovat a organizovat kolem změny času NĚCO STOJÍ ! Pláč malých dětí co je rodiče ráno vodí do školek a jeslí také o něčem hovoří !

    • Re: Letní čas... SV 01.04.2015 09:42:10

      Také už jsem viděl, že se dítě vzpíralo a do školky nechtělo, zplna hrdla křičelo. Jenom nevím, jestli to bylo kvůli té změně času?

      • Re: Re: Letní čas... Iva 02.04.2015 13:24:59

        Naše děti se tedy vzpírají hl. v zimě, když je zimní čas, při tom letním jsou úplně v pohodě. Tak to tím časem určitě neni:)

  • Změna času Mirka 02.04.2015 10:49:39

    Mechanické hodiny a hodinky si člověk přeřídí,ale co ty v hlavě.Tam mám tedy maglajs pěkně dlouho.Hodně mi to vadí a vždycky vadilo.

  • poledne v jednu Karel 02.04.2015 02:02:25

    Pokaždé si v létě říkám...jo je jedna hodina to je poledne...už ten fakt,že je poledne hodinu po poledni se mi zdá postavený na hlavu.

Přidat příspěvek k tématu ???

* Povinné pole

Adresář

Diskuze na téma Duševní zdraví a psychologie

  • Jakub 23.11.2016 17:11 Nespavost po porodu

    Ahoj. Nejlevnejsi zdroj:http://www.iherb.com/search?kw=melatonin&rcode=fhf691Postovne vyjde…

  • 23.08.2016 21:08 Schizofrénia

    Manželov brat a synovec majú schizofréniu,môže ju zdediť náš syn?

  • Lucie Meláková 16.08.2016 22:08 Nespavost po porodu

    Rozhodně bylinky. Chemiibych neriskovala, zkustemeduňku, libeček, kozlík atak podobně, vše…

  • Karin 06.08.2016 20:08 Deprese

    Manželství trvá 20 let. Děti odrostle, nezletile. V 2.roce manželství stěhování do Tramtarie,…

  • Laban 18.04.2016 21:04 Maniodepresivní psychóza

    Muž 38 let má všechny příznaky maniodeprese, je to už tak daleko, že se obávám, aby při tom jeho…

Píšeme jinde


Zdravě.cz na Facebooku