Jak zvládnout předvánoční stres a nezhroutit se

Konec roku a blížící se svátky se nesou v radostném očekávání převážně dětí. Maminky, babičky a někdy i silnější pohlaví toto roční údobí berou jako nutné zlo, kdy se musí stihnout mnohem více věcí než obvykle.

Očekávané vánoční svátky - proč máme víc práce?

Koncem roku jsou na nás kladeny obrovské nároky co se týká ročních uzávěrek, inventur, auditů, kontrol, plánů a rozpočtů na další období, firemních novoročních přání a dárků, nutných či povinných společenských akcí a k tomu doma velký předvánoční úklid, pečení cukroví, nakupování a balení vánočních dárků, stromeček, kapr, řízky. To je nemalý seznam, co říkáte?

Všude plno lidí, stres na nás číhá za každým rohem ruku v ruce s nervozitou a pocitem, že nelze všechno stihnout. Jsme napnutí jak struny a načasovaní jako bomba před výbuchem. Náš mobilní telefon nám nedá téměř ani spát a my s rukou na uchu neustále vyřizujeme, zařizujeme, pořizujeme.

Předvánoční stres - cesta do pekel

Ano, výše nastolený hrubý přehled našich činností nevede nikam ke klidu a ani k uspokojení. Doma jsme nervózní a hádáme se s partnerem kvůli hloupostem, křičíme na děti téměř bezdůvodně a vyčítáme přátelům, že oni mají něco co my ne, i když to možná není vždycky úplně pravda.

Co dělat, aby nás konec roku nedostihl v koncích?

  • Snažte se vyřešit své pracovní úkoly a povinnosti co možno nejlépe a s nejčistším svědomím, ale nezapomeňte, že některé drobnosti možná lze přesunout na první lednové dny.
  • Nemáte čas a chcete mít řádně provedený předvánoční úklid? Nevadí, existují přece úklidové firmy, které vám pomohou. Je to dnes zcela běžný postup, nestyďte se za to, že vaše maminky a babičky by tohle nikdy nedopustily - je opravdu jiná doba a ony zase nebývaly do večera v práci.
  • Nemáte čas upéct vánoční cukroví? Nebo to možná neumíte? Zavčas si domluvte šikovnou paní, která vám v tomto za úplatu ráda pomůže. Budete mít jistotu, klid a čistou kuchyni.
  • Na vánoční dárky myslete s dostatečným předstihem. Vše se dá nakoupit v klidu a bez front nebo bez nervů, jestli nám to pošta přiveze včas.
  • Nehrajte si na supermany, nemůžete zvládnout všechno.
  • Pusťte si koledy nebo jinou pro vás příjemnou hudbu, uvařte si bylinkový čaj, sedněte si, zklidněte se a na chvíli pusťte všechno z hlavy.
  • Usínejte v klidu, bez myšlenek na cokoliv, co nestíháte.

Naše psychika v období Vánoc - nepodléhejte šílenství davu, zapalte svíčku a myslete na druhé

Snažte se ze svého života co nejvíce vytěsnit stres. Ten, pokud je dlouhodobý, ničí nejenom nervy, ale má negativní vliv také na prohloubení osteoporózy, zvýšenou hladinu cholesterolu, i na klouby a záda. Navíc logicky vede ke špatným stravovacím návykům a depresím.

Takže, milé ženy a milí pánové - nedejme se. Vánoce nás nedostanou!

Foto: Pixabay.com

Jak zvládnout předvánoční stres a nezhroutit se patří do témat

Adresář

Diskuze na téma Duševní zdraví a psychologie

  • Jiří Hamřík 06.01.2018 05:01 Deprese

    Ahoj,L-tryptofan se užívá třikrát denně mezi jídly.Je uvedeno v příbalovém letáku.Také trpívám…

  • Maruška 22.12.2017 16:12 Deprese

    Normálně v lékárnách, jmenuje se to allegra drink, já to kupuji v maxu

  • Soňka 20.12.2017 20:12 Deprese

    A kde tu práškovou formu kupuješ?

  • Maruška 15.12.2017 14:12 Deprese

    Ano, tryptofan by mohl pomoct, já mám zkušenost s práškovou formou - nápoj a skvělé!

  • Soňka 11.12.2017 14:12 Deprese

    No, slyšela jsem někde o l-tryptofanu, ale nevím, jak se užívá..

Píšeme jinde
  • Vegetariánský tatarák krok za krokem

    Vegetariánský tatarák krok za krokem

    Tatarák na křupavé topince nebo čerstvé bagetce, kdo by odolal? Pokud hledáte variantu, která se chuťově podobá té masové, zkuste tento recept. Tatarák z avokáda je pikantní, chuťově výrazný a zachutná i těm, kteří nad vegetariánskými pokrmy ohrnují nos.

  • Recept na švestkové čatní krok za krokem

    Recept na švestkové čatní krok za krokem

    Čatní (chutney) je chuťově velmi výrazná omáčka pocházející z indické kuchyně, podává se k masu i zelenině. Základem je vždy ovoce a spousta koření. Tentokrát si ji připravíme ze švestek, jablek, pomerančové šťávy, skořice, chilli a zázvoru.



Zdravě.cz na Facebooku